חביתות מלאה החל מ-₪99 בחודש :) ב-12 תשלומים

הפתרון האקולוגי לבעיית הריסוס

נכון להיום ישנם בעולם לא פחות מ-7.6 בני אדם על פני כדוה”א. זהו מספר עצום שלא מפסיק לגדול לרגע. האתגר של האנושות היום ובשנים הבאות הוא איך ניתן להאכיל כמות עצומה כזו של פיות באוכל בריא, משביע ועם כמות הקלוריות הנדרשת לקיים את כל בני האדם.

הבעיה מחריפה כאשר ישנם מקומות בעולם שבהן ניתן לגדל מזון (מכמה בחינות: אדמה, מיכון, ידע, מקורות מים וכו) וישנם מקומות שגידול המזון קשה, מורכב ולעיתים לא כדאי כלכלית. ולכן הפתרון המוצע כרגע הוא שינוע של מזון לכל חלקי העולם. זהו פתרון בזבזני, מזהם אך הכרחי. האמנם?

עוד בעיה שקיימת במאמץ להאכיל את כל תושבי העולם היא בעיית המזיקים אשר מתרבים בעיקר בגידולי מונוקולטורה – גידולים מסוג אחד. ארה”ב מגדלת לדוגמא חיטה ותירס בשטחים של מיליוני ק”מר ללא התייחסות לכך שגידולי המונוקולטורה מתישים את האדמה והיכולת שלה לספק חומרי הזנה שוב ושוב לאותם הצמחים פוחתת עם הזמן.

עקב גידול המזון התעשייתי המואץ והממוכן נוצרו תנאים שהצמחים שאנחנו מגדלים חלשים יותר, מכילים פחות חומרי הזנה והם פחות ופחות עמידים בפני מזיקים. ומה הפתרון? הדברה כמובן. אם תמשיכו לקרוא תבינו שזה לא הפתרון היחידי…

ההדברה בעולם המודרני יצאה מכלל שליטה, עצם הרעיון של לרסס רעל על משהו שאנחנו מאכילים בו את הילדים שלנו גובל לדעתנו בהזיה ממש.
אבל מצד שני צריך להאכיל את העולם, האם יש פתרון אחר?

אנחנו מאמינים שכן

מה שאנחנו מכנים מזיקים אלו למעשה חרקים אשר יש להם תפקיד בטבע. אנחנו קוראים להם מזיקים כי הם פוגעים בכוונות שלנו לגדל מזון, אך אם נחשוב על כך לרגע, הם בסך הכל מבצעים את תפקידם האבולוציוני.

מה בדיוק תפקידם? – התפקיד של המזיקים הוא לפרק צמחים אשר נמצאים בעקה (סטרס) כלומר ישנם צמחים אשר מסיבות כלשהן אינם נמצאים במיטבם – לרוב בגלל מחסור בדישון, בשמש, השקייה או כל גורם אחר. אז נכנסים לפעולה אותם חרקים ודואגים לפרק את אותם צמחים.
אנחנו אוהבים להתייחס אליהם בדומה לאריות אשר רודפים אחרי עדר של איילות. הם יתפסו את הפרט החלש והאיטי ביותר בלהקה ובכך למעשה יחזקו את כל הלהקה. בהסתכלות מדעית למעשה למזיקים יש תפקיד חשוב מאד בטבע.

 

אז נקנה אוכל אורגני!

לקנות אוכל אורגני זה רעיון מצויין רק שלעיתים מדובר על אוכל שאינו אורגני באמת, האכיפה בארץ אינה מספקת וכבר קרו מקרים שהאורגני היה, איך להגיד…לא ממש אורגני.
המחיר של מוצרים אורגניים גם גבוה בעשרות אחוזים ולא תמיד מתאפשר לנו לעבור לצריכה אורגנית לחלוטין.

הפתרון המסתמן

ניתן היום לגדל צמחים באופן אורגני אמיתי על שטח רצפה של כחצי מ”ר מרובע! כיום כל אדם עם מרפסת גג או גינה יכול לרכוש ממגוון מוצרי חביתותים ולהתחיל לגדל ירקות במגוון מותאם אישית, עשבי תיבול ריחניים וגם צמחי נוי בהתאם לעונה שאליה הטבע התכוון, לספק לצמחים השקייה מדוייקת וחסכונית ולדשן את האדמה באמצעות שאריות המזון שלנו בזכות קומפוסטר התולעים האדומות המובנה שבחביות שלנו.
כאשר הצמחים מקבלים את התנאים האופטימליים, הם חזקים, עשירים בחומרי הזנה ואז בעיות המזיקים פחות קיימו, ואנחנו נהנים מצמחי ירקות ותבלין אורגניים, טריים ובמרחק הושטת יד מהמטבח שלנו

עגלת קניות0
There are no products in the cart!
המשך קניות
0
WhatsApp chat