חביתות מלאה החל מ-₪99 בחודש :) ב-12 תשלומים

צמחי תה, איך לעשות את זה נכון?

מי לא אוהב תה?
בימים אלה שהקור חודר לעצמות, ולא תמיד יש חשק לצאת לגינה או למרפסת, ניתן בכל זאת לנצל את השטח שברשותנו לגידול צמחי תה שטעמם עולה בהרבה על טעמו של התה שנמכר בחליטות מיובשות או בשקיוני תה תעשייתיים. תה הוא סמל למשפחה, לאירוח של חברים או דווקא מתאים בלגימה איטית לבד מול הטלויזיה מתחת לכירבולית החמה.

לגדל צמחי תה בבית יכול לדרוש פחות משעה של התעסקות (כן, עם הילדים!) ולספק הנאה מתה טעים בכל השנה.

הדבר נכון בעיקר לחורף אך לא רק: לימונדה מקבלת טעם אחר לחלוטין ומרענן כאשר משדכים לה נגיעות של נענע, צמחים שמשמשים כצמחי תה יכולים לשמש גם לבישול ואפייה בכל השנה.
אז ליקטנו לכם את הצמחים המומלצים ביותר לגדל בכדי לספק את התה החם והמנחם שאנחנו כל כך אוהבים לשתות בחורף עם קריצה עתידית לקיץ ולשימוש בצמחים שנגדל גם באפייה ובתיבול. ואיך אפשר בלי מתכון טוב לעוגיות שילכו מצויין ליד התה? צרפנו גם קישור למתכוני עוגיות מעולים בסוף הכתבה.

את הצמחים ניתן לשתול בחביתותים או בחבימיני שלכם וליצור כמות עשבי תה זמינים במרחק הושטת יד שתספיק לכל החורף לכם וגם לחברים משפחה ולשכנים

נענע

ללא ספק צמח התה האולטימטיבי, הנענע אוהבת שני דברים: שמש ומים, תנו לה את שני אלה ותוכלו לראות איך היא משגשגת ומניבה עלים טריים וריחניים לתה. טעמה המובהק מספיק גם לתה ללא תוספת תיון, והטעם של נענע שנקטפה זה עתה עולה עשרות מונים מטעמה של נענע שנרכשת בשקיות במרכולים.

דווקא את הנענע נשתול בחביתותים או בחבימיני בזהירות יתרה בעיקר בגלל נטייתה להשתלט על כל הכיסים תוך כדי שליחת שורשים לכל רחבי החבית. במידה ואתם רוצים להמנע מכך ניתן לעקוב באופן צמוד אחר התפשטותה או לגדל את הנענע במיכל נפרד.
טיפ: ניתן להשתמש בנענע טריה או מיובשת גם בתשילים כגון ממולאים או כתוספת טריה ומשדרגת לסלטים

לואיזה

לואיזה היא צמח ארומטי המאד אהוב על החיך הישראלי, השילוב שלה עם נענע ולמון גראס הוא ללא ספק שילוב מנצח לתה. הלואיזה גדלה כל השנה אבל מעדיפה קיץ ופחות אוהבת תנאי קור היורדים מתחת לאפס.
הלואיזה היא למעשה סוג של עשב ומניבה עלים רבים בתנאי גידול טובים. מומלץ לבחור ענף ולתת לו לגדול ואת עלי התה לגזום מהענפים האחרים ובכך ניתן לגדל את הלואיזה לרמה של עץ ממש. מומלץ לגזום בסתיו את רוב העלים של הצמח בכדי לאפשר לו למקד את הגדילה וההתחזקות.

את העלים שלה ניתן לייבש ולהשתמש בהם בכל השנה.

לבנדר

כוס תה עם תוספת לבנדר מרגיעה וידועה בסגולותיה להשרות רוגע ושינה טובה. הלוונדר מרגיע באופן טבעי נפיחויות בבטן ומקל על גזים, דלקות וכאבי בטן הוא מוריד חום ומסייע גם בבעיות במערכת הנשימהואפילו בטיפול בפצעים וחתכים.  

אנחנו מגדלים לוונדר בחביתותים משתי סיבות:
1. הריח שהוא מפיק פשוט מעולה והפרחים שלו מושכים אל הגינה הביתית שלנו מאביקים

2. טעמו העדין בתה, בעיקר בשילוב עם טעמים אחרים נותן תחושה של בית חם ואין כמו תה עם לוונדר בישיבה מול האח או תנור חימום בחורף.

בגלל גובהו, נעדיף למקם את הלוונדר בחלקו העליון של החביתותים או החבימיני שלכם, כך גם פרחיו יבלטו למרחוק וימשכו מאביקים לגינה שלנו.

טימין

חליטת התה מעלי הטימין או הקורנית ידועה בחיזוק המערכת החיסונית, בהקלה על הצטננויות והתקררויות עם חום גבוה. התימין משמש כחומר גלם בתרופות להקלה על שיעול המלווה בליחה, אבל למה לקחת תרופות אם אפשר פשוט להושיט יד לחביתותים או לגינה ולקטוף כמה עלי תימין לתה? התימין בעל עלים קטנים אך בעלי טעם חזק ומומלץ לא לשים כמות גדולה ממנו בתה. הוא עובד מצויין בבישול כתוספת למאכלים איטלקיים, נסו אותו בשילוב שמן זית משובח על תפוחי אדמה בתנור.

מרווה

המרווה היא אחת מהצמחים הארץ ישראליים המוכרים והאהובים ביותר. הרפואה העתיקה מייחסת למרווה סגולות מרגיעות במקרים של סטרס או מתח נפשי.
היא גדלה יחסית לאט ולרוב טעמו של עלה אחד בכוס תה מורגש בהחלט. בחביתותים ניתן למקם אותה בכל אחד מהכיסים ושתיל אחד או שניים יכול לספק בקלות את הצריכה השוטפת של משפחה ממוצעת.
* המרווה אינה מומלצת לצריכה בזמן הריון והנקה

למון גראס

אם המרווה נוטה לגדול לאט, למון גראס הוא בדיוק ההיפך מכך, כפי ששמו מרמז הוא עשב הנוטה לגדול במהירות ולגובה שמגיע למטר ואף יותר ולהתפצל למעין ראשים נוספים. תוספת של עלה אחד או שניים לקנקן תה מרימה את התה לגבהים אחרים! החלק התחתון הבשרני שלו דמוי הבצל משמש למאכלים אסייתיים.
אנו נשתול אותו בחלק העליון של החביתותים ונקפיד למנוע ממנו להתפשט יתר על המידה. הוא מתפשט באופן רוחבי והשורשים שלו מאד רדודים ולכן זה קל יחסית למנוע ממנו להתפשט, את הצמחים החדשים שהוא מייצר ניתן להעביר למקומות נוספים בגינה או לתת לחברים. יש להקפיד לגזום את חלקו העליון של הלמון גראס מידי פעם בכדי לעודד צמיחה.

 

מליסה

המליסה דומה מעט בצורתה לנענע, היא נקראת גם לימונית מה שגורם לעיתים לבילבול בינה לבין הלמון גראס. המליסה היא אחד מצמחי התה הבריאים ביותר, היא פצצת אנטיאוקסידנטים וטעמה הלימוני נותן נגיעה מעניינת ומורגשת לכל חליטת תה שתכינו. מליסה במיטבה דווקא באזורים ללא חשיפה חזקה לשמש והיא תצמח יפה אם תדאגו להשקות אותה באופן סדיר. המליסה משחררת שמנים אתריים המרחיקים מזיקים מהגינה ולכן מומלץ לשלב אותה בכל גינה ובטח גם בחביתותים.

שיבא

השיבא או בשמה הפחות מוכר “לענה שיחנית” מוסיפה לתה טעם מריר אשר לא ערב לחיף של כל אחד, אבל טעמה נרכש ומודגש מאד.
גם היא מקלה על כאבי בטן ובעלת סגולות של החזרת תיאבון ואף שיפור עוררות מינית. 
השיבא היא שתיל קטן שלאחר זמן מה גדל והופך ל”עצי” ובעל גבעול חזק, בשלב זה ניתן להוציא אותה מהחביתותים ולהעביר לעציץ עצמאי.

תוספות נוספות לתה טעים במיוחד

תה זה עולם אינסופי של טעמים וריחות, אנו ממליצים לגדל את צמחי התה לאורך כל השנה, להנות מהם טריים ומדי פעם לגזום אותם (בעיקר בסוף העונה) ולתלות הפוכים ליבוש, באופן זה טעם השמנים האתריים שבצמח יתרכז בעלים ויתן לנו כמות שתספיק לנו לזמן רב.
לתה ניתן ואף מומלץ להוסיף צמחים פחות שיגרתיים כגון הל, קנמון, פלחי לימון, קוביות פירות, ג’ינג’ר, זעתר, פרחי היביסקוס, כוכבי אניס, וקמומיל.

אבל מה עם המתכון לעוגיות?

תה טוב אינו מושלם אם הוא לא מגיע עם עוגיה לצידו, באתר המעולה “תיאבון בריא” ישנם מתכונים מצויינים לעוגיות שילכו מצויין עם התה שגידלתם בעצמכם!
לחצו כאן לרשימת המתכונים.

ומעבר למתכון לעוגיות רצינו לתת לכם עוד הפניה מעניינת:
במידה ואין ברשותכם אחד מהמוצרים שלנו אבל גידול צמחיה במרפסת, בגג או בגינה זה דבר שאתם אוהבים, באתר “אדנית” שמנהל איל מיליון באהבה רבה לתחום תוכלו למצוא מדריכים, הסברים, טבלאות שתילה ומידע נוסף רב על כל תחום הגידול במצע מנותק. אנחנו לומדים מאייל המון, מומלץ גם לכם!

עגלת קניות0
There are no products in the cart!
המשך קניות
0
WhatsApp chat