חביתות מלאה החל מ-₪99 בחודש :) ב-12 תשלומים

איך ממלאים ושותלים את החביתותים שלכם?

רכשתם חביתותים חדשה? תתחדשו! בתוך כמה ימים השליח שלנו הגיע אליכם והניח אצלכם חבית שהכנו לכם בעבודת יד בצבע שבחרתם, המון שקי מצע, רגלי מתכת, תולעים אדומות ואם הזמנתם מבעוד מועד גם צמחים, אז גם קופסא מלאה בשתילים מונחת ליד וממתינה להשתל באדמה.

לצפיה במגוון המוצרים שלנו

אז איך מתחילים?

תהליך ההתקנה של החביתותים אינו מורכב במיוחד אך הוא דורש סבלנות ומעט כח פיזי – אם אין לכם את אחד מהשניים או שאתם מעדיפים התקנה מקצועית, אתם מוזמנים להעזר בשירות ההתקנה שלנו.

כמה דברים חשובים לפני שמפשילים שרוולים

המיקום של החביתותים חשוב מאד וכדאי להתחשב בכמה גורמים לפני התחלת ההתקנה:

  • שמש – יש לשאוף לתת לצמחים 3 שעות שמש לפחות בכדי לאפשר את חילוף החומרים והפוטוסינטזה התקינה של הצמח. עם זאת ניתן לגדל צמחים מסויימים גם בתנאי שמש פחותים. מוזמנים להתייעץ עימנו לפני בחירת הצמחים.
  • מיקום – בהתאם לסעיף הנ”ל, שאפו למקם את החביתותים במקום שיאפשר זמן חשיפה לשמש כאשר בקיץ החביתותים תשמח לקבל שמש חלקית, אם ברשותכם מקום שיפשר הזזה שלה למקום עם שמש חלקית, הרווחתם בגדול. (לרגלי החביתותים יש גלגלים המאפשרים הזזה)
  • קרבה למקור מים – אם אתם משתמשים במערכת ההשקיה שלנו וגם אם לא, קרבה למקור מים תאפשר לכם לטפל בחביתותים שלכם ביתר קלות.

שנתחיל?

קדימה!

את החביתותים יש למקם על רגלי המתכת, מומלץ לנעול את הגלגלים באמצעות לחיצה על מנעול הגלגלים. הקפידו שהחביתותים תהיה ממורכזת במקומה.
בחבימיני יש להניח את החבית במרכז מעגל המתכת.
(חביתותים לייט מונחת על הקרקע) במידה ואתם משתמשים במערכת השקיה, חברו את צינור הכניסה למקור המים

 

מילוי המצע

החבית בתמונה הותקנה אצל לקוחה שלנו ובה יש מערכת השקיה מובנית עם טפטפת לכל כיס. במקרה זה דילגנו על חיבור מערכת ההשקיה לברז וכיון תזמון ההשקיה באמצעות בקר ההשקיה.

עם החביתותים מקבלים שקי מצע יחודי וקל ושקי קומפוסט איכותי.
אנו נרצה למלא את החביתותים תוך כדי יצירת מצע המורכב משניהם באופן אחיד ככל האפשר.
ההמלצה היא למלא חצי שק של של מצע עם חצי שק של קומפוסט ולערבב היטב באמצעות הידיים, ולאחר מכן עוד חצי שק משניהם ולערבב וכך עד למילוי החביתותים.
יש לוודא ששקי הקומפוסט מוכנסים כולם לתוך החביתותים, את מעט המצע שישאר ניתן לשמור בצד לשימוש עתידי.

חשוב למלא את המצע עד לסוף החביתותים ואפילו מעט יותר, המצע מאבד מעט מנפחו כאשר הוא מורטב בפעם הראשונה. והמצע העודף שסיפקנו מתאים בדיוק לכך.
בתמונה ניתן לראות את קו הטפטפות העליון המשקה את הצמחים שישתלו בקרוב בחלקה העליון של החביתותים. יש לפרוס אותו בצורה ספיראלית כדי לאפשר הרטבה אחידה ככל האפשר של הפתח העליון.

השקייה ראשונית

לאחר שמילאנו את האדמה בחביתותים, ניתן לה את ההשקיה הראשונה ונכין אותה לקליטת הצמחים.

מכיוון שזו ההשקיה הראשונה, נשאף לתת למצע “להפתח” ולקבל חיים. ולכן נבצע השקיה עם כמות מים גדולה. נשקה עד אשר מים עודפים יחלו להנגר מחורי הניקוז בתחתית.

עוד על האדמה ואיך אנחנו מטפחים אותה כתנאי בסיסי לצמחיה משגשגת בסרטון הזה

השתילה

במקרה זה הלקוחה שלנו ביקשה צמחי נוי ותבלין בלבד, אבל חביתותים מאפשרת שתילה של צמחי נוי, תבלין, ירקות ותותים.
אנחנו ממליצים על שתילה ולא זריעה בכדי לקבל סיכויי הצלחה טובים יותר. אם אתם מעדיפים זריעה, מומלץ לזרוע במגש הנבטה ולאחר זמן מה להעביר את הצמחים לחביתותים.
בחביתותים יש מקום ל-70 צמחים ואכן נערכנו לכך מראש.

השתילה מאד פשוטה ומהנה
תכננו אילו צמחים תרצו לשתול בכיסים ואילו תרצו לשתול בחלקה העליון של החביתותים.
צמחים הגדלים לגובה (קייל, פלפלים, חצילים ועוד מומלץ לשתול בחלקה העליון)

בכל כיס יש לפנות את האדמה מעט ולאפשר הכנסה של השתיל.
יש לעבור ולשתול את כל הצמחים אחד אחרי השני (מומלץ לערב את ילדיכם בתהליך – כך הם ישאפו להיות מעורבים בתחזוקה וגם ישמחו לאכול ירקות שהם בעצמם גידלו)

מכניסים את התולעים האדומות

יש להכניס את תוכן קופסת התולעים שקיבלתם לתוך הקומפוסטר המובנה בחביתותים. התולעים האדומות מכניסות איתן לאדמה החדשה מגוון של בקטריות מועילות ומרגע זה מתחילות את התהליך של הטבת האדמה. 
אנחנו תמיד טוענים שבחביתותים אנחנו לא מאכילים או מדשנים את הצמחים אלא דואגים לאדמה, למגוון הביולוגי שבה, לפטריות, לבקטריות וחומרי ההזנה. התוצר היפה והמזין מגיע לאחר מכן באופן אורגני בדיוק כפי שהטבע התכוון.
מומלץ לתת האכלה ראשונה לתולעים שיתרווחו וירגישו בנח בביתן החדש.
לאחר הסיום ניתן לעבורלשגרת השקיה אחת ליומיים-שלושה, והאכלת התולעים אחת לשבוע בשאריות מהמטבח. את השאר ניתן להשאיר לטבע לעשות

והתוצאה לפניכם

בתוך דקות מהשתילה נוצרו חיים חדשים בפיסת שטח מוזנחת וניתן לראות את הטבע מגיב מיד ומתחיל לשלוח אל החביתותים צבא של מאביקים שמתחיל את תהליך הגדילה והצמיחה המעגלי.

המוצרים שלנו

עגלת קניות0
There are no products in the cart!
המשך קניות
0
WhatsApp chat