חביתות מלאה החל מ-₪99 בחודש :) ב-12 תשלומים

הסיבה שבחרנו בתולעים אדומות כמנוע הצמיחה של החביתותים הוא לא כי יש לנו רצון עז להגעיל את הלקוחות שלנו. להיפך, לקוחות שראו את התולעים האדומות מקרוב, גילו שהשד אינו נורא כ”כ ושינו את דעתם לגביהן לאחר שהבינו את התועלת האדירה שהן מביאות לגידול צמחיה אורגנית.

מהן התולעים האדומות?

התולעים האדומות הן בעלי חיים מרתקים בשם המדעי Eisenia foetida. אתם בטח נתקלתם בבן דודן העצלן השלשול אשר הוא פחות חרוץ מהן ולכן נשאיר אותו כרגע מחוץ לדיון.
התולעים האדומות הן אחד היצורים הקדמונים ביותר באבולוציה והן נותרו כמעט בלי להתפתח בגלל התפקיד הקריטי שיש להן לקיום החיים כולם על פני כדור הארץ.
התולעים מגיעות לאורך של כ-5 ס”מ וכל מה שהן עושות מבוקר עד ליל זה לאכול מזון ולפרק אותו.
כמה עובדות שהדהימו אותנו לגבי התולעים האדומות:

  • כל תולעת אוכלת כחצי ממשקל גופה ביממה! זה כמו שאדם מבוגר יאכל כ-40 ק”ג בכל יום.
    העובדה הזאת הופכת את התולעת האדומה ליצור מפרק האשפה הטוב בעולם.
  • התולעים האדומות קיימות במליארדים באדמה שתחתינו. לא משנה היכן אתם נמצאים כשאתם קוראים את הפוסט הזה, אי שם ישנן כמה אלפי תולעים באדמה שתחתיכם.
  • כל גרגר אדמה בכדור הארץ עבר לפחות פעם אחת במערכת העיכול של תולעת.
  • כל תולעת מעכלת קילוגרמים של פסולת בשנה!

                                                                         מהי חביתותים? לחצו כאן בכדי ללמוד עליה עוד

 

אוקיי, חיה מדהימה אבל למה אנחנו צריכים אותה?

אני שמח ששאלתם…
דמיינו לרגע את כל כמויות המזון שישנן כרגע על כל כדור הארץ, קחו את אותה כמות מזון ודמיינו את הכמות שאנחנו מייצרים בשבוע, תמשיכו עם זה עד שתדמיינו את כל כמות החומר האורגני בכלל שקיים על פני כדור הארץ מאז תחילת החיים על פני כדור הארץ.
אנחנו מדברים על טרילוני טריליונים של טונות מזון. חשבתם פעם לאן כל זה הולך? מה קרה עם אותה כמות של חומר אורגני ולאן היא נעלמה?
אז נכון חלק מהמזון נאכל ומופרש ע”י בני אדם ובע”ח (שגם בכך מטפלות התולעים) וחלק אחר פשוט נרקב. 
עובדה נוספת לגבי התולעים האדומות היא שאין להן בכלל שיניים, ולכן תפקידן להכנס לפעולה בשלב שבו החומר האורגני הופך רקוב מספיק כדי שיוכלו לעכל אותו. ופה בדיוק תפקידה המדהים של התולעת ידידתנו – היא הופכת חומר נרקב לאדמה.
טוב לא בדיוק לאדמה אלא לחומר שנקרא הומוס (או רקבובית בעברית) שהוא אחד המרכיבים האורגנים של האדמה, שהם בעצם אבני הבנין של הצמח. (והצמח הוא אבני הבנין שלנו ושל כל ממלכת החי)

הומוס או קומפוסט? בעצם מה ההבדל?

הקומפוסט וההומוס הם חומרים דומים בתכליתם. הקומפוסט נוצר באמצעות תהליך רקבון אירובי ותרמופילי ומערב אורגניזמים רבים כדי ליצור אותו. בתהליך יצירת קומפוסט מעורבות טמפרטורות גבוהות ולמעשה בסיום התהליך הוא מכיל כמות מועטה של מיקרואורגניזמים שמועילים לקרקע. ההומוס לעומת זאת מוכן ע”י התולעים האדומות בשילוב מיליארדי אורגניזמים, חידקים ופטריות אשר ממשיכים להפוך את הערכים שבו לזמינים לרקע.
שני החומרים מעולים לקרקע, ולכן את שניהם אנחנו מוסיפים לחביתותים שלנו. את הקומפוסט באופן מוכן מראש ואת ההומוס התולעים מייצרות לנו על בסיס שוטף. (עוד נגיע לזה)

טעות נפוצה היא להוסיף תולעים אדומות לקומפוסטר ולחשוף אותן לתנאי היובש וטמפרטורות הגבוהות של התהליך התרמופילי, מה שמביא למותן המהיר.

 

מה נותנות התולעים לקרקע?

אז פה יש את שלב ההרגעה לאלו שחוששים מהתולעים ונגעלים מהן. 
את התולעים האדומות אנחנו מכניסים לקומפוסטר המובנה במרכז החביתותים ולא רואים אותן יותר. 
הן לא יצאו מהחבית ולא יטיילו לכם בבית מהסיבה הפשוטה שישנם שני דברים שהן לא יכולות לסבול ליותר מכמה דקות:

  1. קרינת שמש
  2. תנאי יובש

חוץ מזה טוב להן, אז למה לצאת? הן נמצאות בתוך חלל חשוך ולח, נופל עליהן אוכל איכותי מהשמיים ולכן הן עושות את עבודתן בשקט – חיות המחמד המושלמות…

את התולעים אנחנו מאכילים בכמויות קטנות של אוכל שהולכות וגדלות עם הזמן. וזה מקום טוב לציין עוד עובדה מדהימה לגביהן: הן מתרבות ומכפילות את מספרן בתנאים אידאליים אחת ל-40 יום.
לא, הן לא מגיעות לפיצוץ אוכלוסין כי הן מתאימות את מספרן לתנאים הקיימים: המרחב, כמות המזון, וכו…

ההומוס שהן מייצרות הוא חומר מופלא לקרקע, הוא מכיל למעשה את כל מה שהצמח צריך מבחינת התזונה שלו, את כל היסודות, האורגניזמים המועילים, חנקן, זרחן ואשלגן (NPK) והוא מהווה את תוסף האדמה האורגני הטוב ביותר שניתן לתת לצמחים.

מה הן אוהבות לאכול?

באופן כללי התולעים יאכלו את כל מה שאורגני, אנחנו מעדיפים להאכיל את התולעים במזון שהוא רך (אין להן שיניים להזכירכם) ובעדיפות בעל ערך תזונתי גבוה. הן אוהבות מאד מזון בעל ריכוז סוכר גבוה (ומי לא?). האוכל המושלם שנעדיף לתת להן הוא שאריות של פירות וירקות כגון דלעת, תפוחים, בננות (גם הקליפות מתקבלות בברכה) והן גם אוהבות מאד שאריות קפה שחור. הן מעכלות גם לחם, אורז, פסטה וירקות אחרים. רצוי להמנע מאוכל מתובל יתר על המידה או שמנוני.
בסיום הקריאה נשמח לשלוח אליכם את המדריך המלא לגידול תולעים אדומות בביתכם

טוב שנסכם?

התולעים האדומות הן חיות מדהימות ובחרנו בהן להכנס לחביתותים בגלל התועלת העצומה שהן מביאות לגידול הצמחים שלנו. עציצים או כל מיכל מצע מנותק המכיל אדמה מגיע למצב שהאדמה בו הולכת ונחלשת, כמות החומר האורגני הזמין לצמחים הולכת ופוחתת עם הזמן וזו הסיבה שניתן לראות צמחים שהיו במצב מושלם במשתלה ולאחר כמה חודשים בבית הם נובלים ומתים.

בחביתותים אין את הבעיה הזאת, כי בחביתותים אנחנו מאכילים את התולעים – שמאכילות את האדמה – שמאכילה את הצמחים – שמאכילים אותנו וחוזר חלילה.

למעשה שאריות האוכל שלנו שנזרקות לפח מגיעות למזבלה ומתפרקות שם במקום לחזור לאדמה. מה שגורם לחקלאים להשתמש בחומרי הזנה כימיים. עוד על התהליך הזה בסרטון המקסים הזה.


אם קראתם עד פה, למה שלא נשלח לכם מדריך לגידול תולעים אדומות בבית, בגינה או בכל מקום שתבחרו? זה כל כך פשוט ומהווה חוויה מהנה לכל המשפחה.
מלאו את הפרטים והוא אצלכם במייל.

עגלת קניות0
There are no products in the cart!
המשך קניות
0
WhatsApp chat